søndag 4. oktober 2009

Thailand!

Jeg er i Thailand!! Og for de som lurte, så lever jeg fortsatt. Thailand er faktisk fantastisk. 30 grader og sol. Det høres fint ut, gjør det ikke? For min del er det litt for varmt, og da er det veldig morro å få høre at det ikke er særlig varmt her nå. Hehe.. Men skal klare det fint. Er vel en slags vanesak denne varmen.

«Ha lave forventninger!» fikk vi høre. Og det hadde jeg, derfor ble jeg svært positivt overrasket over leiligheten vi har fått. Er en stor leilighet med bad, et stort soverom(som Mari og jeg deler), og stue og kjøkken i et. Dusjen er det eneste jeg kan sette et lite spørsmålstegn ved. Vi har fått en stor bøtte og et dusjhode. Skal altså stå bøyd over denne bøtta og dusje med en tynn, tynn stråle. Det er da man merker forskjell på norsk og thailandsk standard. Men jeg setter pris på at jeg ikke lever i 5-stjerners hotell. Skal jo merke kulturforskjellene dette halvåret.

På lørdag var vi og så på et buddhistisk tempel. Mange som ofret og satt på bakken og bad. Da gikk det opp for meg hvor heldige vi kristne er. Gud krever faktisk ingenting av oss. Vi må ikke be, vi må ikke lese bibelen, vi må ikke gå sånn og sånn kledd. Det er en stor frihet det. Men jeg vil allikevel oppfordre folk til både å be og lese Bibelen. Det er til vårt eget beste! For Gud vet hva som er best for oss, og å leve etter hans vilje vil da gjøre livet vårt bedre. Så jeg liker å lese Bibelen! Spesielt når jeg ikke MÅ lese. Gud er så god :)

Har det altså supert her, og alt har går fint! Takk for forbønn alle sammen. Det funker :)

3 kommentarer:

  1. siri!! så gøy å lese altså!! gleder meg til å følge med:) du er så god:)
    forresten, det med dusjen, ikke så nøye, du har jo fått deg typen nå, så:p :) glad i deg, vær forsiktig!!

    SvarSlett
  2. Så morro å lese Siri! gleder meg te å følge mer med her!! :D

    SvarSlett
  3. Så bra å høre Siri! Let me know når du er inne på skype da! Har skaffa meg det nå vettu ;)

    SvarSlett