søndag 18. oktober 2009

Et lite innblikk i Thailand

Thailand, landet hvor:
- alle smiler
- alle vil hjelpe deg, uansett om de kan eller ikke
- bilkjøringa handler om å være egoistisk
- du tar av deg skoene før du går inn i en butikk
- frukten er både billig og god
- maten er sterk!
- taxiene er knallrosa
- 30 grader i skyggen er vanlig
- man ikke skal vise skuldre
- kongen er "hellig" og man kan finne svære bilder av han overalt
- ladyboys er normalt
- man synger av glede uansett om man klarer å treffe en tone eller ikke
- felles aerobic i parken er treningsmetoden
- alle vil bli hvite og derfor kler seg for å gå ut i sola
- unger spiser blekksprut som snacks
- man spiser middag til frokost, lunsj og kvelds.
- man spiser med gaffel og skjer, ikke kniv
- all mat er tilført store mengder sukker
- bussene er min definisjon på harry
- bilene aldri blir fulle
- jeg liker meg!


Normal frokost i Thailand. (Foto Ragnhild Ekre)


Tuk-tuk, et vanlig fremkomstmiddel i Thailand.


Harry buss! Denne satt vi på med i over 12 timer.


Bilde av kongen tatt på et akvarium.


Nesten full taxi. 4 i baksete, 3 foran :) (Foto: Ragnhild Ekre)

7 kommentarer:

  1. Ååå, Siri! Detta høres så utrolig bra ut (og harry) hehe. men det er morro å høre litt om inntrykk og sånn!

    SvarSlett
  2. Gøy å lese! Hang in there!

    SvarSlett
  3. dette gleder mitt hjerte!!

    SvarSlett
  4. Gøy gøy gøy å lese din blogg Siri! Hvis jeg kommer til Mukdahan må jeg få truffet deg! :)
    Fortsett å leve med glede i utfordringene du har fått tildelt :)
    -Inger-

    SvarSlett
  5. Såå spennande Siri, glede meg te å lesa mær :)

    SvarSlett
  6. Gleder med til å oppleve litt av dette..under 2 mnd til vi kommer..:)

    SvarSlett
  7. Naja!!! I miss the normal breakfast in Thailand ;D

    SvarSlett