lørdag 30. januar 2010

Jeg har blitt forelsket...

... i en plass.

Når man våkner opp på morgenen og er iskald etter en kjølig natt skulle man tro humøret ville holde seg nede over lengre tid. Men hver morgen kom smilet på plass med en gang jeg trådte ut av hytta. Synet av fjell og grønne enger som omringet meg på alle kanter gav meg en boblende glede som sakte, men sikkert varmet opp kroppen igjen. Bak i pickupen til pastoren kjørte vi rundt i fjellene og nøt den ubeskrivelige naturen. Selv med 24 stk stappet i en bil beregnet til fem personer var det en glede. Etter en joggetur på ettermiddagen over blomsterenger og opp bratte bakker ble den kalde dusjen en forfriskning jeg satte stor pris på. Når natten nærmet seg ventet enten en stjerneklar himmel vakrere enn du kan forestille deg, eller synet av lyn som skar seg over himmelen noen fjelltopper lenger borte. Er det rart jeg har blitt forelsket i denne plassen?

Utsikten fra hytta vår

Vi tilbrakte tolv dager i fjelllandsbygda "Ban Den". Vi hadde engelskundervisning, lekte med ungdommene i området og lærte om misjonsarbeidet som foregår der oppe. På fritiden gikk mye av tiden til lesing, kortspilling og å nyte den vakre plassen. Pastor Amnuay og kona hans tok oss svært godt imot og vi fikk utrolig god middag til både frokost, lunsj og kvelds. Jeg er imponert over arbeidet de gjør her oppe og jeg ser at Guds rike vokser!

Vi var med på en sportsdag for 17 skoler i området. Her ble vi svært populære og prøvde ivrig å stutre fram det lille vi kan av thai.


Resultat av min grimaseundervisning


Vi hadde engelskundervisning på den nærmeste skolen. Fruktsalat var en slager!


Her er en av kirkene vi var på gudstjeneste i. Vi fikk lære masse om hvordan misjonsarbeidet foregår oppe i fjellene. Veldig spennende!

Pickupen som vi fylte med 24 personer(bildet er fra en annen dag).


Team Thailand i nasjonalparken

1 kommentar:

  1. Kjære Siri.
    Det var utrolig gøy å lese om oppholdet i Nan! Så kjekt at du hadde det bra der. Gleder meg til å høre mer:-)
    Varm hilsen (i -9 på Hald) fra
    Monica

    SvarSlett