lørdag 16. januar 2010

Har jeg fortalt om...?

Har jeg fortalt om den gangen jeg måtte vaske og skure store deler av Nådehjemmet? Det var en dag jeg var småsyk og tung i hodet, og da hjalp det ikke akkurat å stå i støv hele dagen. Det var en utrolig tung jobb og jeg var helt utslitt etterpå. Men jeg smiler av tanken.

Har jeg fortalt om det siste året jeg gikk på Drottningborg? Vi hadde som avgangselever mye skole å konsentere oss om. I tillegg hadde vi et misjonsprosjekt som ofte ble prioritert foran skolearbeidet. Det var mye slit og masse arbeid. Vi sto på hele året og kjempet for hver krone som kom inn. Jeg var ofte sliten og lei. Men jeg smiler av tanken.

Har jeg fortalt om timene jeg er på Lovsangshjemmet på ettermiddagen? Her kommer det barn i alle aldre og omtrent alle har like mye behov for oppmerksomhet. Det sier seg selv at hjemmet blir fyllt av bråk og støy. Det er i tillegg veldig varmt. Jeg kan ikke språket barna snakker og føler derfor timene ofte blir uendelig lange. Men jeg smiler av tanken.


Har jeg fortalt hvorfor jeg smiler av disse hendelsene?

"Den største gleden man kan ha er å gjøre andre glad."

Å hjelpe andre kan ofte være tungt og kjedelig, men den gleden man får når man ser at det nytter er ubeskrivelig. Bare prøv selv! :)

Sjekk ut www.kiva.org. Anbefales!

3 kommentarer:

  1. HEi kjære Siri min! :)

    Virkelig, jeg kjenner at jeg skulle gitt MYE for å ha en god prat med deg, ledd med deg og bare kost meg med deg!

    Når er du tilbake i Norge? vi skal ikke dra på picnik da?

    GLAD i deg.

    SvarSlett
  2. Hei..
    Et av høydepunktene mine da jeg var på Logos II var da vi besøkte en gruppe med sigøynere i Albania. Og bare det å se hvor glade de var at noen kom og brydde seg om dem var verdt så mye, så skjønner deg godt. Gøy å lese om det du opplever i Thailand.
    Håper alt står bra til med deg.
    Klem din bror.

    SvarSlett
  3. Nemmen, kjenner du til Kiva du og :D Konge :D Dèt er gode greier det!
    Btw, jeg liker blogginnlegget :)

    SvarSlett