mandag 1. februar 2010

Hitler - en god mann?

Er det mulig å forandre verden?
Kan ett menneske bety en forskjell?

I det siste har disse spørsmålene surret en del rundt i tankene mine. På søndag var jeg på et internasjonalt lovsangmøte og der fikk jeg svaret, men det var ikke det svaret jeg ville ha. Sannheten er at jeg gjerne vil høre et nei til begge spørsmålene, rett og slett fordi det er det enkleste. Hvis det hadde vært umulig å bety en forskjell, så kan man bare følge strømmen og leve livet. Men samtidig er jeg utrolig glad for at jeg ikke fikk det svaret jeg ville ha. For det er mulig å bety en forskjell. Hitler var en person som førte til store forandringer i verden. Han var en god mann, men som gjorde dårlige gjerninger. Kan ikke da en person bety like mye på en positiv måte? Talen på søndag handlet om tro og utholdenhet. Har du disse to tingene er det ingenting som kan stoppe deg, for ingenting er umulig for Gud. Det handler om å virkelig tro og ikke gi opp.


All you need is faith and persistence!

3 kommentarer:

  1. Siri, for et nydelig bilde!! og ja, en kan gjøre en stor forskjell, tenk på forskjellen det blir når man er to:)

    SvarSlett
  2. Impossible is not a word, it's just a reason for some people not to even try!
    Ingenting er umulig for Gud! Saa det ordet er ikke i Hans vokabular en gang!
    Bra skrevet Siri!
    - Martha

    SvarSlett