tirsdag 24. november 2009

Ut av komfortsonen

Har du noen gang lest en tekst for så å bli skikkelig inspirert og rørt? Har du noen gang endret holdninger etter du har lest noe? Prøvd å forandre livet fordi du vil gjøre noe godt?

Selv har jeg en tendens til å lese mye bra og så tenke at dette skal jeg være med å kjempe for. Jeg blir skikkelig gira og tenker på alt som jeg kan gjøre og hvordan. Problemet mitt er at de tankene aldri går i oppfyllelse. For sannheten er at det frister mer å bare nyte livet og være fornøyd med sånn som jeg har det.

Noe jeg har innsett her i Thailand er at det er mye bedre å gjennomføre det man tenker. Da blir man enda mer gira og får ny energi ved å se at det hjelper. Jeg er i Thailand. 13 timer med fly og en drøy time med bil fra sofaen i stua. Jeg vil kalle det et lite steg ut av komfortsonen. Men jeg oppdager at jeg fortsatt føler meg helt trygg. Jeg har ikke hatt noen ekstremt store utfordringer enda og jeg tror kanskje jeg fortsatt prøver å holde meg unna de.

Saken er at jeg sitter her i Thailand, og jeg ser at arbeidet jeg gjør hjelper og jeg får mye ut av det selv. Men jeg gleder meg til å komme til Norge, og hoppe enda lengre ut av komfortsonen. For det er der hvor alle kjenner meg, der alle snakker samme språk og der alle helst vil klare seg selv. Tør jeg stå fram med det jeg tror på foran en fremmed i Norge? Tør jeg spre det gode budskap hvor det virkelig trengs?

Jeg vil prøve! Vil du prøve med meg?

"God's love will never fail"

3 kommentarer:

  1. JA, jeg VIL!! :D
    Martha

    SvarSlett
  2. Hoi.. Du har ikke møtt noen ekstrem utfordring enda? Bare så du vet det, hele det oppholdet ditt og alt du har vært gjennom nå, er i det store en EEEEkstrem utfordring. Bare du som takler det bra, som de fleste studenter ved Hald gjør. Det er ikke bare bare å gjennomføre et sånt opplegg som du gjør!
    Stå på :D

    SvarSlett