torsdag 3. desember 2009

Har dere pyntet til jul?

Jeg fikk spørsmål om vi hadde pyntet noe til jul i leiligheten. Svaret er ja. Vi har en julekalender hver... i kjøleskapet.

Jul i Thailand. En julaften i fly på vei til Krabi. Adventstid med 30 grader og sol... Jeg lurer på hvordan denne jula blir. Jeg kjenner jeg kommer til å savne mye i Norge i denne tida. Juletrær, snø, juleserier på tv, juleshopping og spesielt vitnesbyrd- og lovsangsmøte i kirka på lillejulaften. Det er tradisjoner som gjør at julestemningen strømmer på. Disse tradisjonene blir borte i år og jeg synes det er litt trist. Men samtidig så blir det spennende å oppleve noe nytt, og kanskje setter jeg enda mer pris på tradisjonene neste år.

Jeg er veldig glad for at familien min kommer ned hit i jula. Og selv om denne jula blir veldig annerledes, så kan vi allikevel bruke dagene på å feire. Feire at Jesus ble født og det gode budskap. Jesus lever i Norge, men også i resten av verden :)

Ønsker dere en god adventstid!

På julebasar med den svenske kjerka, hvor vi fant et norsk juletre! :)

1 kommentar:

  1. Høres ut som det kan bli en spennende jul! Og at du setter mer pris på tradisjonene neste år tror jeg så gjerne :) Du må i hvert fall nyte jula masse og utnytte tida :)

    - Anne Line -

    SvarSlett